Hornbach a înregistrat o cifră de afaceri în creștere cu 4.4%

HORNBACH
Magazin Hornbach

În prima jumătate a exercițiului financiar 2018/19 (1 martie-31 august 2018), Hornbach a avut o performanță economică bună, chiar și în condiții meteorologice extreme în anumite faze, confirmând prognoza anuală.

În cel de-al II-lea trimestru 2018/19 (T2), evoluția a fost semnificativ mai bună decât în sezonul înghețat de primăvară.

În perioada iunie-august 2018 (T2), HORNBACH, cel de-al treilea mare lanț de magazin de materiale de construcții din Germania și-a majorat cifra de afaceri la nivel de concern cu 4,4%, ajungând la nivelul de 1.163 mil. euro, după un plus de 2,8% în primul trimestru 2018/19.

La nivel de semestru, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 3,5%, atingând 2.391 mil. euro. Rezultatul operațional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor non operative a atins astfel în T2 nivelul anului precedent, respectiv 82 mil. euro. Cumulat pe 6 luni, rezultatul EBIT ajustat al Grupului HORNBACH a fost de 161 mil. euro, respectiv cu 7,7% mai puțin decât nivelul record al anului precedent, din cauza rezultatului slab al primului trimestru. Cu toate acestea, în a doua jumătate a exercițiului financiar, Consiliul de Administraţie a prevăzut o revenire reușită, lăsând nemodificate prognoza pentru cifra de afaceri și pentru veniturile estimate pentru întregul an 2018/19.

„În mare, putem spune că în primul semestru am avut o evoluție solidă – în ciuda faptului că în vara extremă a anului 2018 consumatorii s-au gândit mai degrabă la răcoare și mai puțin la proiecte de construcții și de renovări care să îi facă să transpire. În acest context, creșterea cifrei de afaceri cu 3,4%, înregistrată de magazinele noastre de materiale de construcții și grădinărit în semestrul al II-lea reprezintă o realizare deosebită“, a declarat directorul financiar Roland Pelka, membru în Consiliul de Administrație, la conferința de presă semestrială din Bornheim.