eJobs: 4 din 10 angajați inventează scuze când au alt interviu

74% dintre respondenții unui sondaj desfășurat în noiembrie de către eJobs au mers cel puțin la un interviu în ultimul an, 33% recunoscând că au avut chiar trei sau mai multe interviuri în această perioadă.

7 din 10 români spun că își programează interviurile de angajare în timpul programului doar atunci când nu au altă soluție, în timp ce 10% susțin că toate interviurile avute în ultimele 12 luni au fost stabilite pe parcursul zilei de lucru la locul de muncă actual. Pentru a se pregăti și a merge la interviu, 63% dintre angajați susțin că obișnuiesc să își ia o zi de concediu, însă 4 din 10 recunosc că preferă să inventeze scuze pentru a lipsi de la birou pentru interviu.

Principalele scuze: programare la medic, formalități birocratice sau urgențe de familie

Cele mai des întâlnite scuze folosite de angajații care merg la un interviu în timpul programului sunt programările la medic (46%), urmate de formalități birocratice (41%) și de urgențe în familie (32%). Totodată, 12% dintre angajați spun că merg la masă atunci când vor să plece la interviu, 10% că au programare la service auto, iar 8% că au o întâlnire de serviciu în afara biroului. Alte scuze menționate au fost problemele personale, fără a fi furnizate detalii exacte superiorilor, sau nevoia de a merge la anumite cursuri sau examene.

Mai mult de o treime dintre respondenții la sondajul eJobs (37%) spun că nu întâmpină, de obicei, dificultăți atunci când e nevoie să găsească scuze pentru a pleca la un interviu de angajare, dar 29% recunosc că le este teamă că vor fi refuzați de superiorul direct. Doar 23% dintre angajați spun că le este greu să găsească o scuză plauzibilă atunci când vor să lipsească de la birou pentru un interviu.

6 din 10 angajați sunt convinși că superiorul lor direct consideră veridice scuzele folosite pentru a pleca la un interviu

Doar 10% dintre angajați se tem că șeful și-ar putea da seama care este adevăratul motiv al plecării, considerând că acesta crede scuzele invocate în mică măsură sau chiar deloc. De aceea, peste 60% preferă să nu discute cu nimeni din birou despre motivul real al absenței, iar dintre cei 40% care o fac, 56% aleg să spună unui coleg din același departament, iar 40% unui coleg din alt departament, de care sunt apropiați.

61% sunt însă convinși că superiorul lor direct consideră veridice scuzele folosite pentru a pleca la un interviu pentru un alt job. Astfel, aproape jumătate dintre respondenți (47%) susțin că șeful lor nu a aflat niciodată despre participarea lor la un interviu de angajare, în timp ce în cazul a 18% adevăratul motiv al absenței a ajuns la cunoștința superiorului direct cel puțin într-unul din cazuri.

Dacă șeful ar afla despre interviul de angajare într-o altă companie, 37% dintre respondenții la sondajul eJobs consideră că nu ar exista nicio repercusiune, în timp de 38% cred că acest lucru ar afecta relația cu superiorul, iar 15% se tem de faptul că acesta le-ar trasa sarcini suplimentare. Mai mult, 1 din 10 consideră inclusiv că ar putea fi sancționați sau chiar concediați într-o astfel de situație. De aceea, dintre angajații care au declarat că discută, de regulă, cu cineva din companie despre faptul că urmează să meargă la un interviu pentru un nou job, 17% aleg să spună chiar șefului.

Jobul actual, prioritar pentru angajați în raport cu interviul de angajare într-o altă companie

78% dintre angajați spun că lipsesc cel mult două ore de la serviciu atunci când merg la un interviu, în timp ce restul susțin că au depășit acest interval. Mai mult de o treime (37%) dintre cei care au fost la un interviu în ultimele 12 luni au compensat de fiecare dată cu ore suplimentare timpul lipsit de la birou, iar 46% au făcut acest lucru doar când a fost nevoie.

Atunci când interviul de angajare se suprapune cu o urgență la locul actual de muncă, aproape jumătate (46%) dintre respondenți reprogramează sau anulează interviul pentru a gestiona urgența de la birou. Alți 25% dintre angajați încearcă să delege sarcina de serviciu unui coleg, dacă acest lucru este posibil, iar 16% caută o scuză pentru a amâna rezolvarea urgenței. Cei mai mulți dintre respondenți (58%) nu au fost puși, în decursul ultimilor trei ani, în situația de a reprograma sau anula un interviu de angajare ca urmare a unei urgențe apărute la birou, dar restul au făcut acest lucru cel puțin o dată.

Studiul eJobs a fost realizat în perioada octombrie – noiembrie 2017, pe un eșantion de 1.330 de respondenți, dintre care 80% sunt salariați fără funcții de conducere. Ca profil general, 59% dintre participanții la studiu sunt femei și 41% bărbați, iar categoria dominantă de vârstă (66%) este 26-45 de ani.

- Publicitate -

De câte salarii ai nevoie pentru achiziția unui apartament de două camere în București

București este printre orașele europene cu cele mai scăzute prețuri ale locuințelor și cu cele mai ridicate niveluri ale...

Decalajul salarial dintre bărbați și femei rămâne mare în România

Decalajul salarial rămâne mare între bărbați și femei în România, de 21,6% în anul 2023, potrivit analizei „Equal Pay...