Cum arată Romania CSR Index 2017

the azores csr
sursă foto: iaa.ro

The Azores Sustainability & CSR Services a lansat studiul „Romania CSR Index 2017”, în cadrul conferinţei „Best Practices in Romanian CSR”.

Principalele concluzii ale studiului arată că cele mai implicate companii în domeniul responsabilităţii sociale şi de mediu sunt cele din industriile: bere, bunuri de consum şi construcţii.

La polul opus, cele mai puţin interesate industrii sunt cele din domeniile utilităţi, energie şi auto. Prin comparaţie cu rezultatele de anul trecut, se menţine aceeaşi tendinţă în ceea ce priveşte industriile interesate de CSR.

Doar 8 companii dintre cele 100 de companii analizate au avut un punctaj de peste 50%, respectiv Coca-Cola HBC România (un punctaj de 94,57%), Ursus Breweries (un punctaj de 82,56%); Raiffeisen Bank (un punctaj de 82,35%); Siveco România (un punctaj de 81,94%); OMV Petrom (un punctaj de 72,62%); ArcelorMittal Galaţi (un punctaj de 68,42%); Heineken România (un punctaj de 66,28%) şi Telekom (un punctaj de 64,44%).

Coca-Cola HBC România se află în topul „Romania CSR Index” pentru al doilea an consecutiv, cu un punctaj mai mare cu aproape 9 procente comparativ cu punctajul obţinut în 2016.

Grupul Coca-Cola HBC a fost desemnat anul trecut, pentru a treia oară consecutiv, lider mondial şi european al sustenabilităţii în industria băuturilor, potrivit Dow Jones Sustainability Index. Pe plan local, Coca-Cola HBC a fost desemnată, pentru a doua oară consecutiv, cea mai responsabilă companie din România. Suntem foarte bucuroşi şi mândri de această recunoaştere, cu atât mai mult cu cât sustenabilitatea este integrată în strategia de afaceri a companiei noastre. Iar importanţa pe care o acordăm sustenabilităţii merge şi mai departe: echipa noastră promovează în mod activ un stil de viaţă sustenabil, responsabil şi se implică în reducerea impactului asupra mediului, în proiecte de mediu şi proiecte pentru comunitate. Pentru compania noastră şi pentru fiecare membru al Coca-Cola HBC, este foarte clar că suntem ceea ce lăsăm după noi şi că ziua de mâine începe azi, cu fiecare dintre noi, declară Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România.

Principalele rezultate ale studiului:
– Indicatorul pentru care au punctat cele mai multe companii (60%) a fost: Programele de dezvoltare şi protecţie din comunitatea locală:
– 25% dintre companii au avut punctajul 0;
– Indicatorul pentru care nicio companie nu a obţinut punctaj a fost: auditarea raportului de CSR;
– 21% dintre companii dezvoltă programe de CSR strategic;
– Indicatorii care se referă la protecţia mediului înconjurător au fost foarte slab reprezentaţi în indexul de anul acesta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here