CBRE: 3,5 milioane mp de spații de retail moderne la nivel național

0
BISTRITA RETAIL PARK

CBRE anunță primele concluzii legate de evoluția pieței de retail în 2018. Principalele tendințe includ majorarea ponderii spațiului pe care zona de food court îl ocupă într-un centru comercial.

Astfel, spațiile destinate comercializării și consumării preparatelor alimentare au ajuns să ocupe o suprafață mult mai mare față de anii precedenți. Conform reprezentanților CBRE, stocul modern de spații de retail se situează în prezent la circa 3,5 milioane de metri pătrați, dintre care aproximativ 1,1 milioane de metri pătrați se află în București. În 2018 și 2019 sunt programate pentru livrare, în București și în țară, 16 proiecte de retail, care vor însuma o suprafață de circa 302.100 m2.

În prezent, la nivel național sunt în dezvoltare 11 noi proiecte de spații de retail, cu date de finalizare în 2018 și 2019:

  • Patru proiecte dezvoltate de NEPI, care totalizează 74.100 m2 suprafață închiriabilă și vor fi livrate în Satu Mare, Sibiu, Târgu Mureș și Vaslui;
  • Patru proiecte dezvoltate de Prime Kapital care însumează 59.600 m2 suprafață închiriabilă și vor fi livrate în Roman, Focșani, Slobozia, Balotești;
  • Un proiect dezvoltat de AFI Europe în Brașov, cu o suprafață închiriabilă de 45.000 m2;
  • Un proiect dezvoltat de Element Development în Bistrița, cu o suprafață închiriabilă de 15.000 m2 , deja finalizat;
  • Un proiect cu o suprafață închiriabilă de 8.800 m2, dezvoltat la Mioveni de Mitiska REIM.

În ceea ce privește extinderile, în 2018 și în 2019 sunt programate următoarele livrări, în cinci proiecte:

  • 47.000 m2 dezvoltați de Iulius Mall în Timișoara, în cadrul Openville;
  • 22.100 m2 dezvoltați de Catinvest în Craiova, în Electroputere Parc;
  • 16.500 m2 dezvoltați de Nova Imobiliare în București, în Colosseum Retail Park;
  • 6.000 m2 dezvoltați de Prodplast Imobiliare în București, în Veranda Shop&Stay;
  • 8.000 m2 dezvoltați de NEPI în Ploiești, în Ploiesti Shopping City.

„Una dintre tendințele importante pe care le-am remarcat este scăderea numărului de noi centre comerciale aflate în construcție și creșterea numărului proiectelor de extindere sau reamenajare. Un alt trend major este și schimbarea tipului de expunere a chiriașilor. Zonele de food court și cele destinate relaxării devin punctele de atracție. Astfel, în afară de diversificarea și mărirea food court-ului, asistăm și la apariția tot mai multor spații destinate experiențelor de realitate virtuală, jocurilor de aventură de tip escape rooms, diferitelor sporturi cum sunt: cățărările, săriturile pe trambuline, surfingul și scufundările”, a declarat Carmen Ravon, Head of Retail Leasing al CBRE Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.