BVB a lansat „Carta Albă a Comunicării Companiilor Listate”

White Book BVB

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) publica astazi cea de-a treia editie a Cartei Albe a Comunicarii Companiilor Listate, o evaluare desfasurata in scopul evaluarii calitatii si corectitudinii informatiilor furnizate de emitentii listati pe Piata Principala a BVB.

Scopul Cartei Albe este de a arata cele mai bune practici ale companiilor listate in comunicarea cu investitorii si, in acelasi timp, sa identificam punctele slabe si sa oferim companiilor suficiente informatii pentru a-si imbunatati website-urile, precum si modul in care interactioneaza cu investitorii.

„Desi a treia evaluare a fost initial prevazuta pentru 2018, am primit multe solicitari din partea emitentilor care au dorit ca reevaluarea sa aiba loc mai devreme. Am considerat aceste solicitari drept un semn pozitiv, care ne-a aratat ca publicarea editiei anterioare a Cartei Albe, precum si a Ghidului de cele mai bune practici in comunicarea privind Relatia cu Investitorii au fost bine primite si au constituit un impuls pentru multi emitenti sa-si ajusteze si sa-si imbunatateasca website-urile,” a spus Lucian Anghel, presedintele Consiliului de Administratie al Bursei de Valori Bucuresti.

Evaluarea a fost efectuata in lunile august si septembrie 2017 si a inclus 85 de companii autohtone listate la Bursa de Valori Bucuresti. Asa cum s-a procedat si in cazul editiei precedente a Cartei Albe, analiza a fost compusa din doua dimensiuni complementare: evaluarea calitativa si matricea evaluarii, avand ca finalitate evaluarea performantelor companiilor. Pentru a urmari progresele realizate de companii, a fost utilizat un sistem de punctaj si evaluare aproape identic celui din evaluarea anterioara Carta Alba. Toti emitentii au fost astfel evaluati pe o scala de 10 puncte, care a inclus aspecte cum ar fi: usurinta de utilizare a website-ului, usurinta de a gasi informatii RI, acces egal la informatii atat pentru investitorii vorbitori de limba romana, cat si pentru vorbitorii de limba engleza, acuratetea si completitudinea informatiilor furnizate, informatii cu privire la listarea companiei, precum si promptitudinea si acuratetea raspunsului oferit prin e-mail la o intrebare legata de RI.

Rezultatul general al celei de-a treia evaluari arata ca s-au inregistrat progrese, iar emitentii si-au imbunatatit website-urile si, in unele cazuri, si comunicarea online. In general, diferenta dintre scorurile inregistrate in editia a 2-a si cea de-a 3-a editie, a fost de 1-2 puncte, dar au existat si companii care au inregistrat rezultate impresionante, cel mai bun exemplu fiind Mecanica Ceahlau (MECF) care a inregistrat cea mai mare imbunatatire – de la 3 la 9,75 puncte din 10, urmat de Electromagnetica (ELMA) care si-a imbunatatit punctajul de la 1 la 7 puncte, iar Romcarbon (ROCE) – de la 4,5 la 9,5 puncte.

Un alt progres important este dublarea numarului companiilor care au inregistrat un scor maxim, de 9-10 puncte, ajungand la 17 emitenti, care reprezinta 20% din toate companiile cotate la bursa.

O parte din rezultatele cele mai importante ce reies din Carta Alba sunt urmatoarele: la momentul evaluarii, un emitent nu a avut website-ul operational, o imbunatatire tinand cont de rezultatul evaluarii din mai, cand 4 emitenti aveau website-uri nefunctionale. 64 din 85 de emitenti (75%) au avut continutul RI atat in limba romana, cat si in limba engleza (imbunatatire de la 52/83 in mai 2017). 41 din 85 de emitenti (48%) au raspuns cererii noastre anonime de informatii privind evenimentele viitoare pentru investitori si daca societatea va distribui dividende din profitul din 2016. In ansamblu, 43 de emitenti au utilizat rezultatele celei de-a doua evaluari pentru a-si imbunatati website-urile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here